Instagram i kako ga koristiti za promociju vlastitog brenda?

Instagram i kako ga koristiti za promociju vlastitog brenda?

Instagram je popularna besplatna aplikacija za dijeljenje fotografija i video sadržaja. Nastala je 2010. godine, a stvorili su je Mike Krieger i Kevin Systrom. U vrlo kratkom vremenu postala je veoma popularna društvena mreža. Sami dokaz o njezinoj popularnosti jest i kupnja kompanije od strane Facebook-a u 2012. godini za milijardu dolara.

Danas društvena mreža prema najnovijim podacima broji preko 600 milijuna mjesečno aktivnih korisnika, a u Republici Hrvatskoj broj korisnika iznosi oko 640 tisuća. Kada pričamo o brojkama treba spomenuti i kako je dnevni broj aktivnih korisnika 300 milijuna, a postotak internet korisnika koji koriste Instagram iznosi 20%. Također, zanimljiva je i činjenica da je 51% korisnika ove društvene mreže muškoga roda.

Kako društvena mreža funkcionira?

Instagram je društvena mreža prvenstveno namijenjena mobilnim uređajima i to pametnim telefonima. Dostupna je i za iOS i Android platformu, a za početak korištenja potrebno ju je skinuti i instalirati te napraviti račun. Nakon izrade računa spremni ste za početak korištenja. Sadržaj koji se dijeli na ovoj društvenoj mreži isključivo je vizualan, odnosno sadrži fotografije i video zapise.

Sadržaj je kralj ili kako bi stranci rekli : "Content is the king"!

Vizualni sadržaj izaziva puno veću uključenost i povezanost korisnika nego običan tekst ili poveznica te je iz tog razloga Instagram savršena platforma na kojoj možete pokazati sadržaj vezan uz Vaše poduzeće i povezati se s korisnicima. Jedan od trendova za internet marketing u 2017. godini će biti i korištenje video sadržaja tako da nećete pogriješiti i sigurno ćete zaokupiti pažnju korisnika.

Ono na što je potrebno obratiti pažnju prilikom stvaranja sadržaja jest razlog zbog kojeg su korisnici, odnosno Vaši kupci, uopće na društvenim mrežama. Korisnici se na društvene mreže dolaze opustiti i ne žele da je svaka Vaša ili tuđa objava vezana uz prodaju i ne žele gledati natjecanje između brendova zašto određeni proizvod trebaju kupiti baš kod Vas ili kod Vaše konkurencije. Sadržaj mora biti zanimljivi, šaljiv, poučan te treba izazivati emocije.

Kako stvoriti dobar sadržaj?

Sadržaj koji ćete objavljivati trebate bazirati usko vezano uz tematiku Vašeg poduzeća i Vašu misiju i viziju, trebate dati dodatnu vrijednost Vašim kupcima i to je upravo ono gdje će Vas prepoznati kao tržišnog lidera.

Uzmimo za primjer poduzeće čija je primarna djelatnost prodaja opreme za maratone. Poduzeće bi na Instagramu svakako u fokus trebalo staviti trčanje te korisnicima pružiti određene savjete kroz video materijale, npr. iskusni maratonac govori kako se pripremiti za maraton, kakva su njegova prijašnja iskustva, gdje je pogriješio, kako se kvalitetno odmoriti i slično. Greška koju rade mnogi brendovi jest plaćanje istog tog maratonca da kaže kako je njihov brend najbolji, međutim verzija gdje osoba daje dodatnu vrijednost, a objavljena je putem profila brenda korisniku će dati do znanja da je brendu stalo do njega te će rezultirati puno boljim rezultatima. Također brend može obratiti pažnju i na najveće maratone na svijetu te stvarati priču oko istih i davati korisnicima sadržaj koji ih zanima i koji bi htjeli podijeliti s ostalim korisnicima društvenih mreža. Uvijek se vodite pitanjem što Vaš kupac želi vidjeti i što mu daje dodatnu vrijednost i nećete pogriješiti nikada!

Sada kada imate sadržaj sigurno Vas zanima tko će taj sadržaj vidjeti? 

Kako bi Vaš sadržaj bio viđen potrebni su follower-i, odnosno korisnici moraju stisnusti follow na Vašem profilu kako bi im na njihovom news feed-u bio prikazan sadržaj koji objavljujete. Prva i  veoma važna stvar za profile brendova jest da uključe da je njihov profil javan, odnosno da nije "zaključan" te da ga svi korisnici mogu vidjeti. Kada je profil otključan moguće je korištenje hashtag-ova. Hashtag-ovi su ključne riječi koje se nalaze iza oznake #. Klikom na hashtag pokazuje se sav sadržaj koji je označen s određenim hastag-om. Moguće ih je staviti izvorno u objavu ili u komentar ispod objave. U jednoj objavi moguće je koristiti do 30 hashtag-ova što može pomoći u povezivanju s korisnicima koji prate određenu tematiku na Instagramu te tako izgraditi mrežu "follower-a".

Instagram Stories

Zanimljiva postavka koju Instagram nudi su Instagram Stories. Ono što se objavi unutar Stories-a, odnosno priča, korisnicima je vidljivo do 24 sata nakon objave kada se objava briše. Moguće je uslikati ili snimiti fotografiju, odnosno video, upload-ati sliku s mobilnog telefona, urediti istu te pisati tekst ili čak crtati. Ova postavka korisna je ukoliko želimo istaknuti određenu ponudu koja će biti dostupna samo u iduća 24 sata ili ako želimo dokumentirati određene stvari i kupcima davati određene "insiderske" informacije. Nedavno je predstavljena i mogućnost emitiranja uživo putem Instagram priča gdje možete prenositi razne konferencije ili možete održati popularnu pitanja/odgovor sesiju.

Vaša web stranica je ključ poslovanja

U svakom slučaju što god radili na društvenim mrežama, bilo da se radi o Instagram-u ili Facebook-u veoma je važno za shvatiti da je ipak Vaša web stranica ključ poslovanja na internetu. Društvene mreže su samo dio digitalnog marketinga te izvor prometa prema Vašoj stranici i proizvodima te se putem njih povezujete s Vašim budućim kupcima ili učvršćujete veze s postojećima.

O važnosti korištenja web stranice, ali i prednostima iste pisati ćemo u našim budućim blog člancima.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!