E-mail marketing

E-mail marketing

E-mail marketing predstavlja staru školu, jedan od starih alata digitalnog marketinga. Kako danas 95% korisnika interneta ima minimalno jednu e-mail adresu veoma je važno iskoristiti ovaj oblik marketinga za komunikaciju s budućim, ali i sadašnjim kupcima. E-mail marketing predstavlja slanje komercijalne poruke putem e-maila većem broju korisnika. Veoma je važno izvršiti SEO optimizaciju stranice, kvalitetno stvarati sadržaj i pružati dodatnu vrijednost. Ako budete stvarali takav newsletter, osjetit ćete mnoge benefite korištenja e-mail marketinga. Danas je barem lakše nego ikada stvoriti dobar newsletter zahvaljujući brojnim alatima i nije potrebno biti grafički dizajner ili programer koji poznaje kod. Iskoristite situaciju, stvarajte dobar sadržaj, izgradite e-mail listu, segmentirajte publiku i redovno analizirajte podatke koje imate. Nemojte biti samo još jedan e-mail u e-mail sandučiću.

U našem članku o digitalnom marketingu spominjali smo da je digitalni marketing samo jedna od verzija marketinga, to jest da samo koristi drugačije alate. Tako je e-mail marketing samo jedan od alata digitalnog marketinga. Iako pripada staroj gardi, odnosno kategoriji alata koji su se koristili prije, on danas i dalje donosi dobre rezultate.

Podaci kažu sljedeće:

  • 95% korisnika interneta ima minimalno jednu e-mail adresu
  • 75% korisnika provjerava e-mail na dnevnoj bazi.
Ako čitate ovaj tekst vrlo je velika vjerojatnost da koristite e-mail stoga ćemo se posvetiti 95% korisnika interneta.

95% korisnika internet koristi barem jednu e-mail adresu

Dobro, imam e-mail adresu, ali što je e-mail marketing?

Zamislite sljedeću situaciju. Dolazite ujutro na posao, pravite si omiljenu mirisnu šalicu kave, sjedate u udobnu stolicu i palite računalo. Poznato, zar ne?

Idući korak je planiranje poslovnih obveza za dan i provjeravanje e-mail poruka.
 
Dolazimo do odgovora na pitanje što je e-mail marketing.

Vaš sandučić pun je poruka "Preporučujemo ti..", "Tvoja karta do uspjeha", "Iskoristi nevjerojatnih 45% popusta" i slično.

Te poruke u Vašem e-mail sandučiću predstavljaju e-mail marketing.

Zaključak koji se nameće jest da je e-mail marketing uglavnom postao spam, odnosno neželjena pošta.

No, nije sve tako sivo.

Definirajmo pojam i objasnimo situaciju.

E-mail marketing predstavlja slanje e-maila većem broju korisnika. Ta e-mail poruka sadržava određeni komercijalni sadržaj te prenosi određenu poruku.

E-mail marketing je slanje komercijalnih poruka većem broju korisnika

Jednostavnije rečeno, e-mail sandučić je Vaš kućni poštanski sandučić i u njega dobivate određeni sadržaj. Jedina razlika je što u e-mail sandučić primate sadržaj koji odaberete sami, a u poštanski sandučić Vam sadržaj ubacuje tko god uspije ući u zgradu ili doći do Vašeg sandučića.

Poruka koju se prenosi čitateljima može biti određeni popust, nova ponuda ili dodatna vrijednost kao što je blog članak ili e-knjiga.

U digitalnom svijetu ta poruka koju prenosite čitateljima, odnosno e-mail na koji se pretplaćuju naziva se newsletter.

Poruka koju šaljete svojim čitateljima naziva se newsletter, ili po hrvatski - e-bilten

Hrvatska verzija ta riječi je e-bilten. Kako nam hrvatska inačica riječi nije najljepša, a vjerujemo ni Vama, u nastavku teksta ćemo koristiti riječ newsletter.

I dobro, koje su koristi newslettera? Zašto ga treba koristiti?

Treba ga koristiti iz mnogo razloga. Najvažniji su:
  • zaokuplja velik postotak pažnje korisnika
  • stvara odnos s kupcem
  • jako lako mjerljiv
  • idealan način komunikacije
  • korisnici su sami odlučili da ga žele primati.
Zanimljivo..

Newsletter zaokuplja veliku pažnju čitatelja i lako je mjerljiv, no ima i brojne druge koristi korištenja

A, opet.. Iz dana u dan dobivate newslettere. Neke dobre, neke malo manje dobre i one loše.

Većinom one loše i dosadne nažalost.

A sami opis e-mail marketinga je zvučao tako jednostavno..

Ako je tako jednostavno, gdje je problem? I zašto ti e-mailovi ne valjaju?

Odgovor na to pitanje nije daleko od Vas. Krije se u Vašem e-mail sandučiću. On glasi da je e-mail sandučić postao poštanski sandučić, odnosno hrpa sadržaja koji ne želite.

Znate i sami da ćete određene mailove pročitati dok ćete za većinu tražiti magično dugme na čiji klik mogu prestati dolaziti mailovi na Vašu adresu.

Upoznali smo Vas sa situacijom i svjesni ste da situaciju nije sjajna.

Iako kao alat reklamiranja postoji dugo, e-mail marketing ima velike mogućnosti i brojne prednosti.

E-mail marketing spada u staru školu digitalnog marketinga, ali i dalje može donijeti odlične rezultate

Stoga, krenimo ispočetka i definirajmo što i kako je potrebno da newsletter koji odlučite slati ne prođe sudbinu brojnih poruka u Vašem sandučiću.

Prvi korak koji morate zadovoljiti jest da imate internet stranicu.

Kakve veze sada ima internet stranica s e-mail marketingom?

Newsletter koji ćete slati mora imati određeni cilj. Ciljevi su različiti, od promoviranja trenutnih popusta, novih proizvoda i usluga, pronalaženja novih potencijalnih kupaca, izgradnje prometa i drugih.

Vaša internet stranica predstavlja osnovu za e-mail marketing

Veliku većinu vremena korisnike ćete upućivati na Vašu web stranicu.

Bilo da se radi o promotivnoj ponudi ili povećanju prometa prema novom blog članku, korisnici će završiti na internet stranici.

Čak i ako se radi o isključivo informativnom newsletteru koji ne upućuje na Vašu internet stranicu, ako niste uključili poveznicu na Vaš web, ali ako ste zanimljivo prikazali sadržaj, velika je šansa da će se korisnici zainteresirati.

A što se onda događa?

U igru dolazi ključan igrač, SEO optimizacija.

Zašto?

Korisnici pale Google ili neku drugu internet tražilicu i tipkaju Vaše ime, ime Vaše tvrtke ili ključne riječi i započinje istraživanje.
Ako ste kvalitetno optimizirali Vašu stranicu budite bez brige. S druge strane, ako još niste, počnite učiti. Pročitajte naš članak o SEO optimizaciji.

Nemojte zaboraviti ni na SEO optimizaciju koja će Vašim korisnicima omogućiti da Vas pronađu pomoću ključnih riječi i dobrom rangiranju

Iako, ne preporučujemo newsletter bez poveznice koja upućuje na Vašu stranicu. Budite zanimljivi, uputite korisnike na Vašu internet stranicu jer jednom kada dođu na nju mogu samo postati korisnici usluge ili kupci proizvoda.

Kvalitetno posložena i optimizirana stranica je minimalni uvjet prije slanja newslettera.

Što sada?

Postoji nekoliko rješenja. Newsletter možete dizajnirati u jednom od programa za grafički dizajn kao što je Photoshop ili ga napravi pomoću koda.

Tko će to napraviti? Tko sada još i zna kodirati i raditi u Photoshopu?

Budite bez brige. Na Vašu sreću postoje jednostavnija rješenja.

Zahvaljujući web alatima koji su izuzetno jednostavni za korištenje, a ekstremno su efikasni.

Neki od tih alata su Mailchimp, AWeber, Campaign Monitor, GetResponse i drugi.

Zašto su ti alati toliko dobri?

Nude gotove predloške newslettera gdje je samo potrebno posložiti dijelove u cjelinu, analitiku poslanog e-maila, sustav potpore i unaprijed ugrađene mehanizme koji osiguravaju da Vaš newsletter ne završi u spamu, odnosno neželjenoj pošti.

Zahvaljujući alatima dostupnim na internetu ne morate biti grafički dizajner niti programer

Tko je još vidio učiti kodirati i dizajnirati kada postoje jednostavni alati za korištenje..

Idući korak koji moramo riješiti jest tko će čitati taj naš newsletter?

Poanta e-mail marketinga jest slanje e-mailova. Međutim, na koje e-mail adrese i kako doći do njih?

Postoji mnogo načina. Neki od njih su:
  • postavljanje kontakt forme na Vašu web stranicu gdje korisnici ostavljaju e-mail adrese
  • organizirajte nagradnu igru i zatražite e-mail adrese prilikom ispunjavanja kontakt forme
  • prilikom registracije na stranicu ponudite opciju pretplate na newsletter
  • ponudite e-knjigu koju ćete poslati korisnicima na e-mail koji moraju ostaviti u formi
  • tražite od korisnika na društvenim mrežama da se pretplate na newsletter i brojni drugi.
Postavili ste i optimizirali stranicu kako treba. Naučili ste koristiti alate i izradili ste odličan newsletter. Izradili ste bazu korisnika koji žele primati Vaš newsletter.

Važan korak e-mail marketinga jest i izgradnja kvalitetna mailing liste

Sada je samo nebo granica.

No, šalu na stranu. Proces nije gotov.

Idući korak je uvođenje analitike i segmentacije.

Važan korak za kvalitetan newsletter.

Analitika?

Da!

Potrebno je pratiti određene parametre kao što je Open rate, CTR (Click-Through-Rate) i osobe koje otkažu pretplatu na newsletter.

Open rate predstavlja koliko dobro ste izgradili vezu s Vašim čitateljima te koliko ste uopće zanimljivi i vrijedni pažnje korisnika.

Ako je ova brojka niska potrudite se biti zanimljiviji, kreirajte bolje naslove i pružite još veću vrijednost.

Click-Through-Rate označava postotak klikova na Vašu poveznicu unutar e-maila. Odgovor što utječe na dobar CTR je teško pružiti iz razloga što puno stvari može utjecati na njega. Važno je testirati različite kampanje i pronaći one mailove koji dobro prolaze kod korisnika.

Broj osoba koje otkažu pretplatu na Vaš newsletter govori Vam da niste previše zanimljivi i da ne pružate dostatnu vrijednost. Poradite na sadržaju koji komunicirate prema korisnicima i predstavite ga na puno zanimljiviji način.

Zahvaljujući analitici možete jako puno saznati o svom newsletteru i kvaliteti e-mail marketinga

Novi pojam koji uvodimo u današnji tekst je segmentacija. Ako niste upoznati s njim, ona predstavlja podjelu korisnika u detaljnije grupe.

Zašto?

Mislite li da Pero koji čita Vaš svaki mail s veseljem i čeka Vaš novi blog članak i Ivica koji uopće ne otvara Vaše mailove trebaju primat isti sadržaj?

Odgovor je dakako - ne!

Segmentacija je upravo ono što će Vam omogućiti kvalitetniju komunikaciju s korisnicima, a oni će se osjećati puno vrjednije iz razloga što će mailovi biti osobniji te će komunicirati isključivo prema njihovim potrebama.

Segmentacije publike predstavlja podjelu korisnika u detaljnije grupe što će omogućiti osobniji pristup i bolje rezultate

Iako je proces relativno lagan, svjesni ste činjenice da se u nekom trenutku skrene s puta.

Uvijek imajte na umu da su Vaši korisnici i čitatelji fokus newslettera i stvarajte sadržaj za njih, ne za Vas, ne za direktore, već za osobe koje čitaju Vaše mailove. Svaki mail analizirajte, pratite analitiku i segmentirajte publiku.

Imate ciljanu publiku na dlanu, nemojte to ispustiti. Iako je stara tehnika, e-mail marketing, ako se radi na pravi način, ostvaruje sjajne rezultate.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!