Facebook - ključan čimbenik u gradnji poslovanja

Facebook - ključan čimbenik u gradnji poslovanja

Prema najnovijim podacima (listopad 2016.), Facebook – najveća svjetska društvena mreža, ima 1,79  milijardi korisnika diljem svijeta od kojih su 1,18 milijardi korisnika svaki dan aktivni na Facebooku. Više od polovine korisnika (1,03 milijardi) svom profilu pristupa više puta dnevno preko mobilnih uređaja, što znači da su uvijek dostupni. Polovica korisnika u dobi od 18 do 34 godine logira se na Facebook čim se probudi. U prvom dijelu našeg vodiča za Facebook možete pronaći savjete kako društvene mreže koristiti za unapređenje posla.

Morate biti prisutni na Facebooku

Bez obzira kojim se poslom bavite, učinkovita i dobro organizirana Facebook stranica je obavezna. Čak i ako ne želite koristiti društvene mreže za građenje mreže, one vam zaista mogu pomoći u održavanju kontakata s vašim postojećim timom.
No, postoje određena pisana i nepisana pravila kojih se trebate pridržavati.
  • Kreirajte  pametanu  Facebook stranicu. Prilikom kreiranja svakako otvorite Facebook stranicu a ne Facebook profil jer otvaranjem Facebook profila za tvrtku kršite pravila i uvjete Facebooka.Odaberite dobru profilnu sliku, po mogućnosti ne logo tvrtke ili sliku proizvoda. Odvojite vrijeme i novac, neka vam profesionalac napravi atraktivnu fotografiju. Pregledajte i ažurirajte sadržaj izbornika „O meni“ te postavite samo one slike koje želite da vaši potencijalni poslovni suradnici vide. Vaša obitelj i djeca su važni, ali oni ne trebaju dominirati stranicama koje su posvećene poslu. Obavezno navedite adresu svojih internetskih stranica, ako ih imate. Možete kreirati i nove kartice na Facebooku. Koristite ih za prijavu za newsletter ili promociju proizvoda.
  • Lajkajte i dijelite zanimljive sadržaje, s naglaskom na one koji su važni za vašu aktivnost.
  • Kreirajte grupu o iskustvima s proizvodima. Vaši suradnici ili bilo tko tko se pridruži grupi može podijeliti svoja iskustva vezana uz korištenje proizvoda, bez ikakvih pravnih ograničenja. I vi biste se trebali uključiti s vlastitim iskustvima, komentarima i objavama.
  • Koristite Facebook kao podršku konvencionalnom marketingu. Kreirajte događaje, to vas ništa ne košta, pozovite svoje prijatelje i suradnike na prezentacije i događanja. Događaje, uz objavu nekih zanimljivih  detalja,  možete oglašavati danima, čak i tjednima unaprijed. A nakon što završi, sudionicima će sigurno biti drago vidjeti fotografije snimljene na tom događaju.
  • Oglašavajte prodaju na Facebooku, ali budite umjereni u tome. Nemojte zatrpati oglasnu ploču s posebnim ponudama. S druge strane, dobro osmišljena ponuda može privući dosta pažnje. Budite precizni kad su popusti u pitanju: ankete pokazuju da puno veći broj ljudi reagira na ponude s točno navedenim iznosima.
  • Iskoristite prednosti oglašavanja na Facebooku. U prosjeku je 35% ljudi  diljem svijeta kupilo proizvod koji se oglašavao putem Facebooka. Štoviše, vi svoje oglase možete usmjeriti prema svojim ciljanim skupinama.
  • Pronađite nove prijatelje. Pronađite grupe sa sličnim interesima. Upoznajte se i ponudite savjet, povežite se s ljudima, upoznajte  ljude  koji  kreiraju  mišljenja. Začudit ćete se koliko korisnih kontakata možete ostvariti praktično  iz ničega.
U slijedećem dijelu ćemo govoriti o napomenama u kojima možete saznati korisne savjete kada, kako i što objaviti.

Svake se minute na Facebooku pojavi 510.000 komentara, 293.000 ažuriranja statusa i 136.000 fotografija. Svaki dan se na ovom najvećem društvenom mediju postavi 300  milijuna novih fotografija te se registrira 4,5 milijardi lajkova i 4,75 milijardi dijeljenja. Svake sekunde se na Facebooku otvori 5 novih profila. Prosječno vrijeme korisnika provedeno na Facebooku iznosi 20 minuta.

7 osnovnih pravila za uspješno vođenje Facebook stranice

Većina današnjih tvrtki želi biti prisutna i aktivna na Facebooku. Niti vi ne želite propustiti ovu veliku priliku, zar ne? Međutim, da bi se vaše poruke isticale i razlikovale od mnoštva drugih, morat ćete slijediti  neka  važna  pravila. Drugi dio naših Facebook smjernica pomoći će vam upravo u tome.
  1. Objavljujte  redovito. Vrlo je važno zadržati interes posjetitelja. Stranica koja se ne ažurira redovito svakako neće ostaviti dobar dojam. Evo malih savjeta koji će vam pomoći da redovito i pravovremeno objavljujete na facebooku:
    • Utvrđeno je da su poruke objavljene između 20:00 i 07:00 izazvale čak 20% više lajkova i komentara.
    • Što se tiče iskazivanja interesa, oko 18% više ih je bilo zapaženo četvrtkom i petkom, od bilo kojeg drugog dana u tjednu. ‘Što je manje ljudi skoncentrirano na posao, to ih je više na Facebooku’.
    • Izmjereno je da su dvije objave dnevno na Facebooku izazvale 40% više korisničke aktivnosti od tri ili četiri.
    • Jedna do četiri objave tjedno izaziva 71% više korisničke aktivnosti od pet i više njih.
  2. Izazovite komentare. Najbolji način za izazivanje komentara je postavljanje pitanja! Prema statistikama, objave koje uključuju pitanja izazivaju dvostruko  više odgovora. Možete smisliti pitanja o gotovo svakoj temi. Evo nekoliko savjeta kako to učiniti:
    • Budite određeni. Ljudi nemaju vremena razmišljati o preopćenitim pojmovima. Postavljajte pitanja na koja se odgovara sa ‘da’ ili ‘ne’. (Imajte na umu da mnogi ljudi također vole ‘točno’ ili ‘netočno’, višestruki izbor i čak ‘nadopuni informaciju koja nedostaje’ vrstu pitanja.)
    • Budite prisutni. Jednom kada ste postavili pitanje, nemojte stati na tome: objavite i svoje odgovore na to pitanje i komentirajte bilo koje drugo pitanje  ili temu koja se može pojaviti. Zaista je vrlo neugodno kada osoba koja je  postavila pitanje jednostavno nestane i propusti reagirati na ono što drugi imaju za reći. I nemojte zaboraviti komentirati objave drugih ljudi. Na što ste više stranica aktivni, to će češće i drugi vidjeti vaše ime.
  3. Prijeđite na stvar. Utvrđeno je da objave s manje od 80 znakova izazivaju 66% više lajkova nego duže poruke. Ljudi ne žele provesti previše vremena čitajući na Facebooku. Zato, budite sažeti i držite se biti. Što jednostavnije i jasnije  sročite svoju objavu, to ćete više aktivnosti drugih izazvati. Najučinkovitiji su jezgrovit opis u ažuriranju statusa i jednostavna fotografija. Duže objave mogu  također imati određenu ulogu; pogotovo ako želite opširnije obuhvatiti nešto što je vrlo važno. U  takvim slučajevima sama dužina vaše objave drugima govori o tome koliko vam je ta tema važna.
  4. Koristite  fotografije. Oko 40% ljudi spremnije je reagirati na vizualnu informaciju. U prosjeku, slike izazivaju 50% više aktivnosti (primjerice komentara, dijeljenja i lajkova) od tekstualnih poruka. Još jedna važna stvar je objavljivanje slika pravilnih dimenzija: loša kvaliteta fotografije – iskrivljena  ili niska rezolucija – teško će ostaviti dobar dojam te je ustanovljeno da ljudi  takve fotografije izbjegavaju. Upamtite da različite funkcije (fotografija profila, naslovnica, oglas itd.) zahtijevaju različite formate ili veličine. I konačno, nemojte zaboraviti na ovo općenito pravilo vezano uz Facebook: potencijalni posjetitelji neće vidjeti vašu sliku ako je više od 20% njene površine pokriveno nekim tekstom ili logotipom.
  5. Koristite emotikone. Korištenje emotikona podiže broj komentara za 33 posto.
  6. Izbrišite suvišne linkove. Dobro je znati da kada se u poruku ubacuje link, Facebook automatski generira novi link, zajedno sa slikom i opisom. Nakon što ga Facebook izgenerira, vratite se i izbrišite svoj početni link (onaj kojeg ste kopirali), jer ćete inače iza sebe ostaviti mnoštvo znakova koji će biti vrlo zbunjujući.
  7. Nemojte tražiti od drugih ljudi da lajkaju, komentiraju ili dijele bilo što s vama. Vaši posjetitelji tako i tako neće vidjeti ovakve zahtjeve jer politika Facebooka ne dozvoljava takve stvari. Koristite stranicu da biste razgovarali, postavljajte pitanja i stvarajte diskusije izazivajući ljude da odgovaraju i reagiraju na vaše objave!

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!