Ključne riječi

Ključne riječi

Jedan od najvažnijih dijelova SEO optimizacije su ključne riječi. Ova dva pojma povezana su na način da korisnik upisuje ključne riječi u internet tražilice, a one mu daju rezultate za iste. Što ste bolje iskoristili ključne riječi i postavili ih na ključna mjesta, veća je mogućnost da korisnici dođu baš na Vašu internet stranicu. Osim za SEO optimizaciju, ključne riječi veoma su važan faktor Google oglašavanja. Kako ih odabrati, koja su pravila i još puno toga pročitajte u današnjem članku.

U današnjem tekstu vraćamo se našem veoma dragom pojmu - SEO optimizacija. Jedan od važnijih dijelova optimizacije su i ključne riječi. Iako smo ih često spominjali u dosadašnjim tekstovima, nikada im nismo posvetili pažnju koju zaslužuju. Zašto su važne ključne riječi, gdje ih koristiti i kako doći do njih bit će tema današnjeg članka.

Vjerojatno prvo pitanje koje se pojavi kao logično jest, kako su ključne riječi povezane sa SEO optimizacijom?

Za početak definirajmo pojmove.

O optimizaciji smo pisali već ranije, ali za potrebe teksta i nove čitače ćemo ponoviti osnovu. SEO optimizacija predstavlja optimiziranje, odnosno uređivanje web stranice i njenoj sadržaja kako bi bila bolje rangirana prilikom pretraživanja određenih pojmova na internet tražilicama.

SEO optimizacija je optimiziranje internet stranice za bolje rangiranje na internet tražilicama

Naša, draga, predraga - optimizacija :)

Drugi pojam koji moramo definirati su ključne riječi.

Ovdje ćemo se malo zadržati tako da zapamtite da smo pisali o SEO optimizaciji jer ćemo povezati pojmove nakon definicije.

Stoga, ključne riječi..

One predstavljaju određene pojmove, odnosno izraze koji se mogu povezati s Vašim poslovanjem i Vašim proizvodima.

Ključne riječi su pojmovi, izrazi koji se povezuju s Vašim poslovanjem i proizvodima

Kako bi Vam lakše objasnili pojam, objasnit ćemo na primjeru.

Zamislimo hipotetsku situaciju da ste vlasnik poduzeća CarOs koji prodaje rabljene automobile.

Izradili ste web stranicu, imate određeni sadržaj i želite da stranica dobro rangira na rezultatima pretraživanja kako bi Vas korisnici pronašli.

Prilikom objašnjavanja SEO optimizacije spominjali smo da korisnici upisuju određene pojmove i izraze u internet tražilice. Ti pojmovi i izrazi predstavljaju ključne riječi.

Veoma važno je odgovoriti na pitanje, koje su ključne riječi za Vaše poduzeće CarOs?

Razmislimo, o čemu sve korisnik razmišlja dok traži rabljene automobile?

Što korisnik možete upisati u internet tražilicu Google kako bi došao do Vašeg poduzeća?

Prilikom istraživanja ključnih riječi krenite od kupca jer ipak je on taj koji pretražuje pojmove

Može biti jako puno pojmova, od rabljenih vozila, rabljenih auta do auto oglasa.

Zbunjujuć proces, a ponekad i malo težak jer ipak se mora ući u glavu korisnika i razmisliti što on to pretražuje.

Međutim, zahvaljujući tehnologiji i svijetu u kojemu danas živimo, postoje brojni alati koji nam mogu pomoći u ovome procesu.

Istraživanja comSCOREa kažu da je Google vodeća internet tražilica u svijetu sa 63,8% udjela u opsegu pretraživanja.

Iz tog razloga, predstavimo Google Keyword Planner, Googleov alat koji nam pomaže u pretraživanju ključnih riječi.
Sjećate se priče? I dalje ste vlasnik poduzeća CarOs.

Pretražimo povezane ključne riječi uz pojam "rabljena vozila" pomoću sučelja u Google AdWords Keyword Planneru.

Google Keyword Planner je alat Googlea za istraživanje ključnih riječi

Google Planner

Za pojam "rabljena vozila" dobili smo ideje kao što su "rabljeni auti", "auto oglasi", "automobili", "auti", "prodaja rabljenih vozila" i ostale koje možete vidjeti na slici iznad.

Koju ključnu riječ odabrati? Koja je bolja?

Na što obratiti pažnju?

Prvo pravilo na koje bi trebalo obratiti pažnju je duljina ključne riječi.

Što to znači?

Pojam "auti" i "automobili" su preširoki, preopćeniti, odnosno nisu specifični.

Osoba koja upiše pojam "auti" u tražilicu Google može tražiti sliku za radnu površinu računala, može tražiti nove, ali i rabljene automobile.

Pojam nije definiran.

Oke, a što je onda bolje?

Najbolje je pronaći što duže riječi. Takve ključne riječi nazivaju se na engleskom jeziku long tail ključne riječi.

Najspecifičniji izrazi koje možemo pronaći prilikom pretraživanja ključnih riječi u ovome slučaju su "prodaja rabljenih vozila" te "prodaja rabljenih automobila".

Prilikom odabira ključnih riječi birajte one duže, specifičnije

Drugo pravilo koje je važno za odabir jest broj prosječnih mjesečnih pretraživanja.

Može ključna riječ koju želite staviti na svoju web stranicu biti najduža i najspecifičnija, ali zašto ako ju nitko ne pretražuje?

Cilj ovdje je pronaći riječi koje imaju najveći broj prosječnih mjesečnih pretraživanja.

Ne zaboravite obratiti pažnju na prosječna mjesečna pretraživanja ključnih riječi

Treće pravilo na koje bi trebalo obratiti pažnju jest konkurencija. Naravno da je najbolje izabrati riječi koje imaju nisku razinu konkurencije.

Međutim, te riječi su često preopćenite ili imaju malu razinu mjesečnih pretraživanja.

Stoga, ponekad, morate odabrati srednju ili visoku konkurenciju.

Dobro, ali konkurencija? Kakva konkurencija? Gdje?

Konkurencija se odnosi na zasićenost prilikom oglašavanja na tražilici Google.

Pronađite ključne riječi koje konkurencija ne koristi

Google oglasi se prikazuju prilikom pretraživanja određenih pojmova.

Posjetimo tražilicu Google i upišimo pojam "prodaja rabljenih vozila".

Google pretraživanje
 
Kao što možete vidjeti, prva 4 rezultata su rezultati oglašavanja na Googleu, odnosno PPC oglašavanja u sučelju AdWords.

Optimizacija web stranice svoju važnost je pokazala tek na petom mjestu.

O usporedbi PPC oglašavanja i SEO optimizacije pisali smo ranije, a članak možete pročitati ovdje.

Što je bilo prije, kokoš ili jaje? Što je bolje, PPC oglašavanje ili SEO optimizacija?

Kako je usporedba PPC oglašavanja i SEO optimizacije tema za sebe, nastavit ćemo priču o ključnim riječima.

Odgovorimo na pitanje, kako su povezani Google oglašavanje i ključne riječi?

Prilikom kreiranja oglasa za AdWords oglašavanje, postavljate uvjete kada će se oglas prikazati.

Jedan od tih uvjeta su i ključne riječi.

Postoji mnogo uvjeta prilikom postavljanja AdWords kampanje, međutim o tome ćemo pisati u jednom od naših budućih blog članaka. Trenutno nam je važno zaključiti kako je dobro istraživanje i odabir kvalitetnih ključnih riječi ključ za Google oglašavanje.

Dobro istražite ključne riječi jer su veoma važne za AdWords oglašavanje

Objasnili smo ključne riječi i pomalo smo se doticali zašto su važne za SEO optimizaciju.

Kratko objašnjenje je da ključne riječi koje korisnik pretražuje moraju biti na Vašoj internet stranici.

Zašto?

Najjednostavniji odgovor bi bio, ako želite kupiti kosilicu, nećete ju tražiti u centru za uljepšavanje tijela. Tako, pomoću ključnih riječi određujete o čemu je Vaša internet stranica.

Zahvaljujući njima, korisnici pronalaze sadržaj koji ih zanima, a ako dobro optimizirate stranicu, taj sadržaj ste Vi.

Međutim gdje te riječi trebaju biti? I što s njima? Kako pomoću ključnih riječi poboljšati optimizaciju web stranice?

Ključne riječi, kada su postavljene na određena mjesta poboljšavaju rezultate SEO optimizacije, ali i općenito dojma o internet stranici.

S toga, ključne riječi potrebno je uključiti u:
  • URL
  • title tag
  • meta description
  • tekstove
  • H1 - H6 tagove
  • ALT tagove.

Pojmove ćemo objasniti na temelju pretraživanja izraza "kako koristiti instagram za promociju brenda".

Nakon ukucavanja izraza u Google tražilicu, dobivate brojne rezultate pretraživanja.

Na rezultatima vidite URL, title tag te meta description.

Definirajmo pojmove.

Što je URL?

URL je skraćenica za Uniform Resource Locator, odnosno jedinstvena lokacija sadržaja.
 
Još jednostavnije rečeno, adresa web mjesta, odnosno adresa web stranice.

Kada uključite ključne riječi u URL, odnosno adresu web mjesta, to je vidljivo prilikom pretraživanja određenih pojmova.

Također, istraživanje je pokazalo da web adresa, odnosno URL jedan od najvažnijih elemenata koji korisnici uzimaju u obzir na koji će rezultat kliknuti.

Web adresa je jedan od važnijih elemenata na koje korisnici obraćaju pažnju na koju poveznicu će kliknuti

Ključne riječi iz izraza pojavljuju se u URL-u te jasno daju do znanja korisniku o čemu se radi na tom web mjestu.

Ključna riječ
 
Osim URL-a, na slici je prikazan i meta description.

Tko?

Kratki tekst koji se nalazi ispod poveznica i URL adresa.

Dužine je do 160 znakova, a o njegovoj zanimljivosti ovisi posjećenost Vaše stranice.
 
Iako ne utječe na rangiranje internet stranice, ključne riječi će biti istaknute prilikom pretraživanja što uvelike možete utjecati na CTR, odnosno Click-Through-Rate.

Dobar meta description povećat će CTR, odnosno posjećenost Vaše web stranice

Iduće mjesto gdje morate uključiti ključne riječi je title tag.

Title tag je HTML element koji predstavlja naslov, odnosno ime web mjesta.
 
Kako bi se naslov prikazao u potpunosti potrebna dužina title taga mora biti do 60 znakova, a ključne riječi trebaju se pojaviti što bliže početku naslova.

Na slici ispod prikazan je kod stranice u kojemu se jasno može vidjeti naslov, odnosno title tag - "Instagram i kako ga koristiti za promociju vlastitog brenda?".

Kod stranice
 
Nakon što smo definirali pojmove koje korisnici vide prilikom pretraživanja ključnih riječi i zašto su oni važni, vrijeme je da stavimo pažnju na web stranicu.

Na rangiranje internet stranice uvelike ovisi sadržaj na njoj. Ovisno o količini ključnih riječi, Googleovi roboti indeksiraju stranicu te na taj način određuju njezinu relevantnost za određenu ključnu riječ.

SEO joke

Ako razumijete šalu iznad, velika je šansa da ste pomislili: "Zašto ne bih stavio isključivo ključne riječi na internet stranicu?".

Budite oprezni, Google je razmišljao i o tome.

Prevelika upotreba ključnih riječi može dovesti do prestanka indeksiranja stranice na tražilicama.

Postoje općenita pravila o upotrebi ključnih riječi i količini korištenja, međutim dok pišete stilom kao da komunicirate s drugim ljudskim bićem, budite bez brige.

Dokle god pišete kao da komunicirate s drugim ljudskim bićem ne možete previše puta upotrijebiti ključne riječi, no ipak - budite oprezni i ne pretjerujte

Više informacija o pisanju sadržaja možete pronaći u jednom od naših prošlih blog članaka.

Spominjali smo i H tagove.

Tagovi H1 do H6 nisu ključni za rangiranje, međutim oni dijele tekst na cjeline te predstavljaju neku vrstu podnaslova. Podnaslovi s ključnim riječima daju bolji dojam o čemu se zapravo u tekstu radi.

Osim H tagova, važno je objasniti i ALT tag.

Kako tražilice ne mogu očitati slike potrebno je dati im opis, odnosno naziv. To se radi putem ALT tagova. ALT tag pojašnjava što je na slici, a najbolje da sadrži jednu od ključnih riječi.

Optimizacija web stranice za tražilice predstavlja opsežan posao. Ključne riječi predstavljaju samo jedan od faktora koji utječu na nju. Stoga, ako Vam je potrebna SEO optimizacija, kvalitetno stvaranje sadržaja s dobro iskorištenim ključnim riječima, kontaktirajte nas. Ključne riječi ne čekaju, kao ni SEO optimizacija - vrijeme je za novu razinu poslovanja.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!