Kako napisati SEO prijateljski blog članak?

Kako napisati SEO prijateljski blog članak?

Optimizacija je proces koji traje dugo i ne prestaje nikada. Iako Google i druge tražilice često mijenjaju svoje algoritme postoje određeni principi kojih se treba pridržavati te na taj način osigurati SEO prijateljski članak. Neki od prinicipa su redovno objavljivanje sadržaja na blogu, pisanje u odlomcima, imenovanje slika, istraživanje i planiranje te stvaranje originalnog i autorskog sadržaja.

Optimizacija, optimizacija i još malo optimizacije.. Optimizacija internet stranice za tražilice nije jednokratni projekt i zahtjeva dugoročnu i konstantnu pažnju. Tako i svaki novi sadržaj koji odlučite objaviti na Vašim web stranicama mora biti optimiziran. Ako ste pročitali naš blog članak o razlozima zašto pisati blog vjerojatno ste se odlučili započeti jedan, no niste sigurni kako ga optimizirati za internet tražilice? Iako Google često mijenja svoj algoritam postoje određeni klasici koji će Vaš članak učiniti SEO prijateljskim. U nastavku Vam donosimo najvažnije savjete kako napisati SEO prijateljski blog članak.

Redovno objavljujte sadržaj na Vašem blogu

Za početak ćemo krenuti od jednostavnijih koraka, a jedan od njih je da morate često dodavati sadržaj, odnosno članke na Vašu web stranicu. Zašto? Roboti koji vrše indeksiranje često posjećuju stranice i novi sadržaj odaje dojam da je Vaša stranica "živa" i da se nešto na njoj događa. Ukoliko sadržaj ne objavljujete često već jednom u nekoliko mjeseci rangiranje na internet tražilicama moglo bi Vam biti lošije.

Dosta jednostavan prvi korak, zar ne?

Isplanirajte prije nego počnete pisati

Iako smo Vam savjetovali da pišete često i redovno objavljujete sadržaj na Vašem blogu cijela priča mora imati "glavu i rep". Razmislite prije samog pisanja teksta, ali općenito o strukturi cjelokupnog bloga pa i pojedinog blog članka. Kada posjetitelji posjete Vašu internet stranicu želite im jasno prenijeti poruku i želite ih zadržati na stranici, zar ne?

Jasno prenošenje poruke je ključ za kvalitetan članak

Ukoliko je Vaš blog članak smislen i kvalitetno prenesete poruku čitateljima poželjet će pročitati i druge članke, ali i željno će očekivati Vaše buduće članke.

Koristite odlomke za bolju čitljivost

Vjerojatno Vam je prva pomisao bila kako je ovaj korak logičan. Međutim velika većina sadržaja na internetu je samo gomila napisanog teksta u kojoj se teško snaći. Stoga, koristite odlomke, ali opet - ne bilo gdje. Općenito je pravila da svaka tri do četiri retka treba prelomiti tekst i krenuti u novi odlomak, no često Vaš tekst ima određeni tok i ne treba ga prekinuti dok se ne završi.

Svaki odlomak treba moći sažeti u jednu rečenicu

Svaki odlomak trebate moći sažeti u jednu rečenicu, a ukoliko to nije slučaj - zaključak je jednostavan, treba Vam više odlomaka.

Osim što će cjelokupni prvi dojam teksta biti ljepši, povećat ćete i samu čitljivost teksta što će posjetiteljima Vašeg bloga biti veoma korisno i ugodno iskustvo.

Stvarajte originalan i autoritativan sadržaj, bez kopiranja

Kvaliteta, kvaliteta i originalnost su ključ uspjeha prilikom pisanja kvalitetnog blog članka na internet stranicama. Ako ste kvalitetno isplanirali o čemu želite pisati realizacija samog sadržaja ne bi Vam trebao biti problem. No, nemojte se zaletiti! Već ranije spomenuti roboti koji pregledavaju web stranice traže plagijate, odnosno tekstove koji su kopirani s drugih stranica.

Ukoliko budete koristili tuđi sadržaj dobit ćete negativne rezultate

Iz tog razloga, ako želite biti dobro rangirani na tražilicama kao što je Google ključ je u stvaranju originalnog sadržaja čiji ste vlasnik Vi.

Stvarajte poveznice unutar Vaše stranice, ali i prema drugim stranicama

Općenito kada kliknete na poveznicu onda Vas vodi na drugu stranicu. Poveznice su nešto što roboti obožavaju kada provjeravaju Vaše stranice i svakako su nešto što morate uključiti u svoje članke.

Pitate se što možete povezivati? Ima nekoliko kvalitetnih odgovora na ovo pitanje.
Prvi odgovor je da povezujete međusobno svoje članke. Korist od toga je što imate poveznicu u tekstu, korisnik je možda zainteresiran za nešto o čemu ste prije pisali, a i trenutno u tekstu ne morate posvetiti veliku pažnju objašnjavanja istog već se možete posvetiti srži problema o kojemu želite pisati. Dobro za Vas, a dobro i za Vaše čitatelje, zar ne?

Međusobno povezujte članke koje ste već objavili

Kao primjer međusobnog povezivanja članaka možete pogledati u uvod ovog članka gdje smo spomenuli optimizaciju te klikom na poveznicu otvara Vam se prijašnji blog članak o SEO optimizaciji.

Drugi odgovor je da šaljete korisnike na druge stranice gdje mogu pročitati više o nekoj temi koju ste spomenuli.

Kao primjer također pogledajte u uvod teksta te kliknite na riječ algoritam koja će Vas odvesti na stranice HubSpot-a gdje se nalazi infografika o promijeni Google-ovog algoritma.

Pripazite na "kvake" koje nose poveznice

Međutim, oprezno! Postoje dvije glavne "kvake" kod korištenja poveznica. Prva je da poveznice moraju biti povezane s tekstom koji pišete i ne trebate povezivati svaku riječ već ono što je usko vezano uz tematiku i ključne riječi. Druga kvaka je da često morate provjeravati ispravnost poveznica iz razloga što kada imate poveznice na stranice koje više ne postoje Google Vas može penalizirati. Više o tome smo pisali u članku o alatima za provjeru SEO optimizacije koji možete pročitati ovdje.

Imenujte slike s ključnim riječima za bolji SEO

Za bolje iskustvo i doživljaj teksta koristite slike unutar Vašeg članka. Međutim veoma je bitan naziv slike. Zašto? Roboti koji provjeravaju razne sitnice na Vašim stranicama čitaju i nazive slika. Iz tog razloga veoma je bitno da Vaše slike koje objavljujete unutar članka imaju naziv koji sadrži ključnu riječ ili riječi, a ne da se zove DSC0123 ili IMG_1625.

Koristite podnaslove

Postoji nekoliko razloga zašto koristiti podnaslove u člancima. Prvi razlog je zato što prosječni korisnik interneta ima manje pažnje nego zlatna ribica. Da, istina, prosječni internet korisnik zadržava pažnju 8 sekundi dok nas zlatna ribica "šiba" s 9 sekundi.
Kada korisnici čitaju Vaš članak oni ga zapravo skeniraju te im s podnaslovima dajete najvažnije misli tog članka.

Korisnici imaju manje pažnje nego zlatna ribica i Vaš tekst često samo skeniraju

Drugi glavni razlog su Google i roboti. Naslovi i podnaslovi pomažu robotima da ocjene koje su glavne teme članka. Glavne teme povezuje s ključnim riječima i na taj način vrši rangiranje. Iz tog razloga ne zaboravite u podnaslove uključiti i pokoju ključnu riječ.

Istražite ključne riječi

Napokon smo došli i do njih! Šećer na kraju, no iako ih spominjemo na kraju ne znači da su najmanje bitne, čak štoviše.. Što su to ključne riječi? Ključne riječi su određene riječi ili izrazi koje se mogu povezati s Vašim proizvodima ili uslugama. Prilikom planiranja ovaj korak je veoma važan iz razloga što se rangiranje vrši zahvaljujući upotrebi ključnih riječi.

Veoma važan korak za pisanje blog članka i prijateljski SEO su ključne riječi

Kako saznati ključne riječi? Na primjeru ćemo Vam pokazati vrlo jednostavno istraživanje pomoću Google Keyword Planner-a. Keyword Planner je alat za istraživanje ključnih riječi. Kada pristupite alatu, upišite pojam uz koji želite saznati ključne riječi. Mi ćemo upisati SEO optimizacija.

Keyword planner

Rezultati koje smo dobili su riječi na koje trebamo obratiti pažnju prilikom pisanja našeg članka o SEO optimizaciji.

Keyword planner

Glavni fokus je na riječi SEO optimizacija, dok treba obratiti pažnju na riječi web dizajn, optimizacija, seo optimizacija za Google, izrada web stranica te optimizacija web stranica.

Alat nam pruža uvid u prosječna mjesečna pretraživanja za proizvod ili uslugu, odnosno uneseni pojam te na temelju tih podataka određujemo koliko nam je određena ključ važna te koliko ju trebamo upotrebljavati.

Kao što smo spomenuli na početku, algoritmi se često mijenjaju, no ako se budete pridržavali ovih pravila pisat ćete članke koji će biti dobro optimizirani i koje će roboti voljeti. Za sve nove promjene ostaje Vam pratiti naš blog i biti redovno obavješteni i spremni za nove pobjede i još bolju SEO optimizaciju.

Da li vam je ovaj članak bio koristan?

Želite li prezentaciju nekog od naših proizvoda?

Izradite proizvod upravo po vašim mjerama!